niedziela, 20 grudnia 2009

Przedświąteczne smaki

Jest taki czas przed Gwiazdką, kiedy trudno mi już myśleć o czymkolwiek innym. Zastanawiam się nad listą prezentów, sposobami przystrojenia domu, świątecznym menu.. Rozmyślania nad moimi ulubionymi potrawami, które jadam tylko raz w roku sprawiają, że niecierpliwie wyczekuję dnia w którym zagoszczą na naszym stole. W międzyczasie, trochę jakby na pociechę, upiekłam więc ciasto utrzymane w świątecznej atmosferze ;)



LEBKUCHEN


Składniki

300g mąki

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

0,5 łyżeczki imbiru

0,5 łyżeczki mielonych goździków

0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej

150g mielonych migdałów

60g kandyzowanej skórki pomarańczowej

2 jajka

120g drobnego cukru

250ml miodu

6 łyżek mleka


Połączyć mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy. Dodać migdały i skórkę pomarańczową.

W osobnej misce ubić jajka z cukrem. Do masy wmieszać miód i mleko oraz wsypać mieszankę z mąką. Przelać do formy (30x40 cm) i piec w temperaturze 200 stopni 15-20 minut. Gotowe ciasto polukrować.

Ja nie dodawałam migdałów, ani skórki pomarańczowej, a goździki zastąpiłam cynamonem.



Smacznego!


Przepis podaję za Liską



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails